Andere foto's
Oprichting in 1989
In juni 1989 werd Kraayenzank opgericht door Joop Kraaijenzank, met een duidelijk doel voor ogen: hoogwaardige tegelfabrikanten vertegenwoordigen op de Nederlandse markt. Joop's inzet en vastberadenheid vormden de fundamenten voor het succes dat zou volgen. Hij startte met twee tegelfabrieken: Pastorelli uit Italië en het Duitse Ströher.
Rene & Robert in de zaak
De zonen van Joop deelden zijn passie voor tegels. Het was dan ook geen verrassing dat René, de oudste zoon van Joop, in 1998 startte met het merk Ragno. Niet lang daarna, in 2002, kwam ook Joops tweede zoon, Robert, in het bedrijf.
Verhuizingen
Het oorspronkelijke kantoor aan huis, waar Joop en zijn vrouw Helma jaren samenwerkten, werd toen al snel te klein dus verhuisde het bedrijf naar een kantoor aan de Najaarsweg in Enschede. Maar ook hier groeiden ze na enige tijd uit hun jasje, waarna ze zich vestigden aan de Josink Hofweg, ook in Enschede. Uiteindelijk streken ze (in 2021) neer aan de Bleek 38 in Enter, waar ze hun kantoor en state-of-the-art showroom geheel naar eigen wens konden realiseren.
Nieuwe merken
Begonnen met slechts 2 merken, heeft Kraayenzank haar portfolio uitgebreid en vertegenwoordigen we nu met trots 13 tegelfabrikanten uit Italië, Polen, Duitsland en de Verenigde Arabische Emiraten. Met een groot aantal fabrikanten hebben we inmiddels een jarenlange professionele relatie opgebouwd. Zo werken we bijvoorbeeld al sinds onze oprichting samen met Pastorelli.
Voor meer informatie over onze merken en producten verwijzen we u graag naar onze ‘Merken’ pagina.
Team
Door de jaren heen heeft Kraayenzank niet alleen haar merk- en productaanbod uitgebreid, maar ook een fijn team opgebouwd dat altijd klaarstaat voor haar klanten en de best mogelijke service levert. Inmiddels zijn ook Robert's dochter, Nina, en Rene's zoon, Hugo, de derde generatie Kraaijenzank, actief binnen het bedrijf.
Focus
Vanaf het begin heeft Kraayenzank consequent de focus gelegd op het leveren van tegels van hoogwaardige kwaliteit, het waarborgen van klanttevredenheid en het opbouwen van duurzame relaties, zowel met klanten als fabrikanten. Deze toewijding blijft tot op de dag van vandaag onveranderd.